عضویت
جامعه مجازی محققان ایران به شما کمک می کند تا با محققان سایر دانشگاه های کشور همواره در ارتباط باشید

تولید کیت تشخیص سریع بیماری‌ها از سوی محققان ایرانی/ پژوهش‌هایی درباره بیماری‌های مرتبط با ناباروری

رامین قهرمان زاده معاون پژوهشی پژوهشگاه ابن سینا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به دستاوردهای پژوهشگران پژوهشگاه ابن سینا، گفت: کیت‌های تشخیصی تست‌های سریع برخی بیماری‌ها از جمله دستاوردهای پژوهشگران این پژوهشگاه است، دانش فنی این کیت‌ها در مورد بیماری کووید ۱۹ بررسی، ارزیابی و با موفقیت انجام شد.


وی افزود: حال در سال ۱۴۰۲ بسته به نیاز کشور و مراکز آزمایشگاهی و بسته به درخواست‌ها تعدادی از بیماری ها ارزیابی شده و ان شالله کیت تشخیص سریع آن ها تولید و به بازار عرضه می شود.

پژوهش‌هایی درباره بیماری‌های مرتبط با ناباروری قهرمان زاده اظهار داشت: از دیگر فعالیت های مهم پژوهشی مرکز درمان پژوهشگاه ابن سینا سل تراپی است، همچنین مرکز ناباروری پژوهشگاه ابن سینا شامل ۸ کلینیک در زمینه بیماریها و نارسایی های مرتبط با ناباروری مردان و زنان هست و یکی از مراکز مرجع در این زمینه محسوب می شود که با همکاری مرکز درمان و حوزه پژوهش، تحقیق بر روی سلول های بنیادی خون قاعدگی بانوان از ده سال پیش در این مرکز در حال پیگیری بوده که نتایج ارزشمندی را از این تحقیقات حاصل کرده است. به گفته وی، از تحقیقاتی که در این مرکز انجام شده در زمینه یائسگی بانوان و کاهش ذخیره تخمدان‌ها بود که با کمک مرکز درمان با توجه به نتایج ارزشمند و امیدوار کننده فاز سوم بالینی این تحقیق مراحل اجرایی خود را طی می کند و نتایج موفقیت آمیزی حاصل شده است. معاون پژوهشی پژوهشگاه ابن سینا عنوان کرد: برای سال ۱۴۰۲ پژوهش‌هایی درباره بیماری‌های لانه گزینی و اندومتریوز که با ناباروری مرتبط هستند و حتی سایر بیماری‌ها غیر از ناباروری نیز در برنامه‌های ما قرار دارد.

کد امنیتی
بارگزاری دوباره تصویر
کد امنیتی بالا را وارد کنید