عضویت
جامعه مجازی محققان ایران به شما کمک می کند تا با محققان سایر دانشگاه های کشور همواره در ارتباط باشید

کسب جایگاه ششم المپیاد جهانی کامپیوتر توسط ایران

در بیست و ششمین دوره مسابقات جهانی المپیاد کامپیوتر IOI که با شرکت 83 کشور در تایوان برگزار شد، تیم کشورمان موفق به کسب مقام ششم تیمی شد.


حسن ساعی دهقان؛ معاون باشگاه دانش پژوهان جوان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، ضمن ابراز رضایت از نتیجه بدست آمده، در مورد روند انتخاب اعضای تیم المپیادی ایران گفت: بعد از برگزاری مسابقات المپیاد کامپیوتر کشوری، 8 نفر به مدال طلا دست پیدا کردند که این هشت نفر در اردو 9 ماهه که توسط باشگاه دانش پژوهان جوان بر اساس برنامه‌های کمیته ملی کامپیوتر برگزار شد، شرکت کردند. پس از برگزاری کلاس‌های برنامه محتوایی، در نهایت در یک رقابت فشرده 4 نفر از این افراد برای شرکت در مسابقات المپیاد جهانی کامپیوتر انتخاب شدند. وی با تاکید بر سطح بالای رقابت در المپیادهای جهانی افزود: این مسابقات با شرکت 83 کشور برگزار شد و تقریبا همه کشورهای صاحب نام در این رقابت‌ها حضور داشتند. تیم ایران در سال گذشته نیز به همین عنوان دست پیدا کرده بود و امسال با این نتایج توانستیم جایگاه خود را در جهان تثبیت کنیم. البته شایان ذکر است که به لحاظ تعداد و کیفیت مدال‌ها ما توانستیم با دو مدال طلای محمد امین خشخشانی مقدم و امیرحسین آهن‌چی، و دو مدال نقره ایلیاد رمضانی و مجتبی فیاض‌بخش، بعد از ایالات متحده در رتبه سوم جهان قرار بگیریم. این در حالی است که بیش از پنجاه درصد، دانش‌آموزان در این رقابت‌ها، حتی از دست یافتن به دیپلم افتخار نیز باز می‌مانند. لازم به ذکر است پیش از این نیز تیم ایران در رقابت‌های المپیاد جهانی در رشته‌های ریاضی 4 مدال نقره و 2 برنز؛ در رشته زیست 1 طلا و 3 برنز و در رشته فیزیک نیز 5 طلا را کسب کرده بود. هر مسابقه در این دور از المپیاد حدودا پنج ساعت به طول انجامید و با شروع ساعت مسابقات، سوالات و مسائل پیچیده ای برای تجزیه و تحلیل و استفاده از مهارت های شرکت کنندگان به آنها سپرده شد تا به حل آن بپردازند.

بیست و ششمین المپیاد جهانی کامپیوتر، The International Olympiad in Informatics به مدت 8 روز از 22 تا 29 تیرماه 1393 برگزار شد.

کد امنیتی
بارگزاری دوباره تصویر
کد امنیتی بالا را وارد کنید