عضویت
جامعه مجازی محققان ایران به شما کمک می کند تا با محققان سایر دانشگاه های کشور همواره در ارتباط باشید

اولین نشست شورای هماهنگی روسای پژوهشگاه ها و موسسات پژوهشی برگزارشد

اولین نشست شورای هماهنگی روسای پژوهشگاه ها و موسسات پژوهشی با حضور دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در محل پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، دکتر احمدی در این نشست با بیان اینکه گردهمایی مسئولان و تبادل نظرات امری بسیار ارزشمند است ، اظهار داشت : در خلال بحث ها و تبادل نظرات می توانیم به نوآوری و خلاقیت دست پیدا کنیم.

دکتر احمدی تاکید کرد: بر اساس اساسنامه و امکانات برای هر پژوهشگاه باید ماموریت ویژه ای ایجاد کنیم تا هم از کارهای موازی پرهیز شود و هم زمینه هایی که نیاز به هم افزایی دارد روشن گردد. وی با اشاره به تکلیف قانون شرکت های دانش بنیان برای واگذاری پژوهشگاه ها و موسسات پژوهشی غیر حاکمیتی به بخش خصوصی گفت: این بحث در شورای علوم ، تحقیقات و فناوری مطرح شده و از سازمان برنامه ریزی و مدیریت درخواست کرده ایم اسامی پژوهشگاه ها و موسسات پژوهشی حاکمیتی را تعیین و اعلام کند. معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ضمن استقبال از ایجاد شورای هماهنگی روسای پژوهشگاه ها و موسسات پژوهشی گفت: این شورا می تواند در اتخاذ تصمیمات مرتبط با مراکز پژوهشی به وزارت علوم کمک کند. در ادامه این نشست دکترمحمد رضا امید خواه رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران گفت: هدف از تاسیس این شورا را ایجاد یک بازوی مشورتی برای معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم اعلام کرد.

وی تاکید کرد: موسسات پژوهشی ، ویژگی ها و ماموریت های متفاوتی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دارند ، لذا این شورا می تواند مباحث خاص مراکز پژوهشی را بررسی ، جمع بندی و به وزارت علوم ارائه کند. رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران ، آئین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی ، تعیین شاخص های ارزیابی و بودجه ریزی پزوهشگاه ها ، تعیین شاخص ترکیب جمعیتی موسسات پژوهشی و تعیین جایگاه این موسسات را در شورای علوم ، تحقیقات و فناوری از مباحث مهمی دانست که می تواند در شورای هماهنگی روسای پژوهشگاه ها و موسسات پژوهشی مورد بررسی قرار گیرد. گفتنی است علاوه بر مدیران کل و مشاوران معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ، دکتر محمدجواد لاریجانی ، دکتر صادق آئینه وند ،دکتر رضا قراخانلو و دکتر وحید چگینی نیز از جمله روسای پژوهشگاه هایی بودند که در این نشست حضور داشتند . ​
کد امنیتی
بارگزاری دوباره تصویر
کد امنیتی بالا را وارد کنید