عضویت
جامعه مجازی محققان ایران به شما کمک می کند تا با محققان سایر دانشگاه های کشور همواره در ارتباط باشید

راهکارهای محققان برای رفع خستگی چشم ها


شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که به علت کم‌خوابی و خستگی یا بیماری چشمانتان حالت خود را از دست بدهند و به قولی نگاهتان کدر و خسته می‌شود. گاهی اوقات این مشکل بر اثر کم‌آبی و تغذیه نامناسب بوجود می‌آید.به همین دلیل برای شفاف کردن چشم‌ها در ابتدا باید مصرف سبزی‌ها و میوه‌ها و آب را در برنامه غذایی خود لحاظ کنید. ویتامین آ در این زمینه بسیار مفید است.

گاهی اوقات بر اثر قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید و یا چراغ‌های پرنور این مشکل بوجود می‌آید. به همین علت از قرار گرفتن طولانی‌مدت در مقابل نور مستقیم خورشید و نور خیره‌کنننده چراغ‌ها جلوگیری کنید و هیچ‌گاه در نور کم و نامناسب به مطالعه یا تماشا نپردازید. هنگام قرار گرفتن در نور آفتاب و همچنین روزهای برفی و سرد از عینک ضد آفتاب استفاده کنید.

خواب خود را کنترل کنید زیرا بی‌خوابی و خواب نامناسب سلامتی ظاهری و داخلی بدن شما را به خطر میندازد و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را افزایش می‌دهد. از طرف دیگر برای جلوگیری از خسته به نظر آمدن چشمانتان از مکان‌های آلوده و پر گرد و غبار دوری کنید.

علاوه بر این، استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی نیز در درازمدت می‌تواند سبب خسته و بی‌شکل شدن چشم‌ها شود که بهتر است مصرف آن‌ها را به حداقل برسانید. از شست و شوی چشم با مواد شوینده و مالیدن چشم نیز جلوگیری کنید تا چشمنتان به جوانی و شفافیت روزهای اول خود برسد.

منبع: Healthy and Natural Life
کد امنیتی
بارگزاری دوباره تصویر
کد امنیتی بالا را وارد کنید