عضویت
جامعه مجازی محققان ایران به شما کمک می کند تا با محققان سایر دانشگاه های کشور همواره در ارتباط باشید

تعریف انواع استراتژیست

انواع استراتژیست
استراتژیست اجتماعی: استراتژیست در واقع یکسری از ابزار و تکنیک های جدید رسانه ای را بر می دارد و با ترکیب آنها یک نگرش یکپارچه ای می سازد که با نیازهای جامعه کاملاً منطبق باشد. استراتژیست اجتماعی، محیط ها و مسائل پیچیده را تحلیل کرده و راهکارهای عملیاتی و تجاری مناسبی برای دستیابی به اهداف سازمانی طراحی می کند.
استراتژیست ارتباطات: استراتژیست به دنبال کشف و دریافت این است که چگونه قطعات را به دقت کنار هم قرار دهد تا یک دستگاه به خوبی راه بیفتد و کار کند.
استراتژیست طراحی: فردی است که این توانایی را دارد که بینش های نوآورانه، ادراکی و جامع یک طراح را با مهارت های عملی و سیستماتیک یک طراح ترکیب کند تا مسیر و جهت استراتژیک را در بافت نیازهای تجاری، کیفیت طراحی و ارزش های مشتری و هدف برند تعیین نماید. به عبارت دیگر، استراتژیست طراحی، فردی است که طیفی از تکنیک¬ها و ابزارهای نوین رسانه¬ای را به کار میگیرد و با ترکیب آنها، رویکردی یکپارچه متناسب با نیازهای مشتریان فراهم می کند.
استراتژیست خلاق: فردی است که از تفکر تصویری، داستان¬سرایی، ابزارهای توسعه معیارها و شاخص ها و ترکیب آن در راستای توسعه اهداف مورد توافق استفاده می کند.
استراتژیست اقتصادی: فردی است که با به کارگیری سیستم ها و ایده¬های نورانه و کمی، می تواند مزیت تجاری پایداری را در خصوص امور سرمایه گذاری در یک موسسه مالی خلق کند.
استراتژیست ورزشی، کارشناس و متخصصی است که وظیفه گزینش و تجزیه و تحلیل بازیکنان را برای مسابقه حساس آتی بر عهده دارد. استراتژیست های ورزشی نوعاً به بررسی و تحلیل فیلم مسابقات و نوع بازی ورزشکاران، سازماندهی کتابخانه ها یا آرشیوهای تصویر می پردازد و استراتژی های تهاجمی و تدافعی را متناسب با ضعف رقباء پیشنهاد می کند.
استراتژیست سرمایه گذاری، فردی است که با مدیران سرمایه گذاری رابطه نزدیکی دارد و تحلیل های کلیدی در امر سرمایه گذاری ارائه می دهد.
استراتژیست فروش، متخصصی است که ایده های تجاری نوآورانه را ساخته و پرداخته می¬کند و در امر بازاریابی کمک می کند.
استراتژیست بازار، کسی است که مسئول ارتباط با مشتری، است. وی مدیریت، ارتباطات فروشندگان، توسعه برنامه استراتژیک (شامل انجام تحقیق، ارائه توصیه¬های بازاریابی و تدوین برنامه¬های رسانه¬ای) و توسعه فرصت¬ها را بر عهده دارد.
استراتژیست بازاریابی دیجیتال: کسی است که مسئول توسعه راه¬حل¬هایی برای برآورده ساختن اهداف برند مشتری بر اساس دیدگاه و داده¬های مشتری است. تطبیق روندها و فناوری¬هایی که نقش اساسی در زندگی مشتریان ایفا می کنند و آشنایی با استراتژی¬ها و مهارت¬های سودمند برای داشتن این موقعیت، برای این افراد لازم و ضروری است.
استراتژیست بانکی، کارشناسی است که با کارشناسان بازار سرمایه و بانکداران سرمایه گذار در امر تحلیل ساختار سرمایه و امور مالی شرکتی همکاری دارد تا معاملات بانکی را شناسایی کند و به انجام برساند.
استراتژیست تجاری، فردی است که به همراه تیم خود، با ارائه سیستم های تحلیلی و الگوها و ایده های نوآورانه تجاری، در درآمدسازی کسب و کار نقش دارد.
استراتژیست نظامی، فردی است که در زمینه جنگاوری و امور نظامی، با هدف برتری بر رقباء، به ساختن و پرداختن استراتژی های مناسب مشغول است.
استراتژیست فناوری اطلاعات، به تهیه و بهبود آن دسته از استراتژی های آی تی می پردازد که در ردیف و متناسب با استراتژی کسب و کار باشد تا با به کارگیری سیستم های مناسب، به فرایندهای کسب و کار –هم بهره وری و هم کارایی- ارائه دهد، به طوری که دارای مزیت رقابتی شوند.
استراتژیست سیاسی، دانشمند و عالم امور سیاسی است که نظام سیاسی را مطالعه و تجزیه و تحلیل می نماید و به نامزدهای سیاسی کمک می کند تا در انتخابات برنده شوند یا حتی س از انتخاب شدن، در حافظه افکار عمومی همچنان محبوب باقی بمانند.
سید فرزاد هاشمی
عالی بود، ممنون
  • 11 مرداد, 1396
  • ·
  • می پسندم
کد امنیتی
بارگزاری دوباره تصویر
کد امنیتی بالا را وارد کنید