عضویت
جامعه مجازی محققان ایران به شما کمک می کند تا با محققان سایر دانشگاه های کشور همواره در ارتباط باشید

ایروینگ فیشر

ایروینگ فیشر
ایروینگ فیشرزادهٔ ۲۷ فوریه۱۸۶۷- ملیت ایالات متحده آمریکا-زمینه اقتصاد ریاضی-تاثیرپذیرفته‌ها Jevons, جوسایا ویلارد گیبس, Sumner, اویگن بوم فن باورک-تاثیرپذیرنده‌ها میلتون فریدمن, جیمز توبین, فرانکو مودیلیانی, بن برننکی, Sumner, Keen, موریس آلیاس

ایروینگ فیشر ( Irving Fisher ۷) یک اقتصاددان، آماردان، مخترع، و مبارز اجتماعی مترقی آمریکایی بود. او یکی از اولین اقتصاددانان نئوکلاسیک آمریکا بود، هر چند بعد کار خود را در کاهش قیمت بدهی شده است توسط مدرسه ارسال کینزی در آغوش گرفت. جوزف شومپیتر او را به عنوان "بزرگترین اقتصاددانی که ایالات متحده تا به حال تولید کرده" توصیف می‌کند؛ عنوانی که بعدها توسط جیمز توبین و میلتون فریدمن تکرار شده است.

فیشر کمکهای مهمی به نظریه مطلوبیت و تعادل عمومی کرد. او همچنین یک پیشگام در مطالعه دقیق از انتخاب موقتی در بازار، که رهبری او را به توسعه یک تئوری نرخ سرمایه و منافع بود. تحقیق او در نظریه مقداری پول مکتب فکری اقتصاد کلان شناخته شده به عنوان افتتاح "پول گرایان." فیشر نیز پیشگام اقتصاد سنجی بود، از جمله توسعه اعداد شاخص. برخی از مفاهیم نام بعد از او عبارتند از معادله فیشر، فرضیه فیشر، اثر بین المللی فیشر، و قضیه جدایی فیشر.

فیشر شاید اولین اقتصاددان مشهور بود، اما شهرت او در طول عمر خود جبران ناپذیری با اظهارات عمومی خود، درست قبل از سقوط وال استریت در سال 1929 آسیب دیده بود، این ادعا که بازار سهام "فلات به طور دائم بالا" رسیده بود. نظریه های بعدی خود را از کاهش قیمت بدهی به عنوان یک توضیح از رکود بزرگ، و همچنین حمایت خود را از بانکی کامل ذخیره و ارزهای جایگزین، تا حد زیادی در حمایت از کار جان مینارد کینز نادیده گرفته شد. [3] شهرت فیشر از آن زمان در بهبود اقتصاد نئوکلاسیک، به خصوص پس از کار خود را در اواخر 1950 کشف شد، و بیشتر به طور گسترده ای به دلیل افزایش علاقه در کاهش قیمت بدهی پس از رکود اقتصادی اواخر-2000.
تمامی زمان ها +5 است. زمان اکنون 6:45 بعد از ظهر است.