عضویت
جامعه مجازی محققان ایران به شما کمک می کند تا با محققان سایر دانشگاه های کشور همواره در ارتباط باشید

مقایسه تطبیقی مدلهای مدیریت دانش مشتری با مهندسی مجدد ارتباط با مشتری

پست شده در:
24 اردیبهشت, 1392
دسته:
مکان:
ایران
» تهران

پیشرفت مستمر در عرصه ی صنعت-تجارت ، رویکردهایی که منجر به خلق ارزش و ایجاد روابط بلندمدت  با مشتریان می انجامد را در دستور کار سازمان ها قرار داده است. هدف این مقاله بررسی 3 عامل اصلی که عبارتند از مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت دانش و مهندسی مجدد و در نهایت ادغام آنها و ایجاد رویکردهایی منسجم تر در این راستا می باشد. از ادغام مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش ، رویکردی تحت عنوان مدیریت دانش مشتری ایجاد می گردد که هدفش ایجاد یک هم افزایی مثبت در راستای اهداف بلندمدت سازمانی می باشد. دانشی نظیر دانش مشتری به عنوان يك فاكتور رقابتيِ كليدي براي حضور موفق در بازار پوياي امروزي لازم است. مديريت دانش مشتريان، براي سازمان ها اين امكان را فراهم می آورد كه با احتمال بيشتري قادر به تشخيص فرصت هاي پديدار شده در بازار بوده و مزيت رقابتي خود را افزايش دهند.از طرفی با ادغام مدیریت ارتباط با مشتری و مهندسی مجدد، مفهومی تحت عنوان مهندسی مجدد ارتباط با مشتری بوجود می آید که با مهندسی مجدد فرایند کسب و کار (BPR) متفاوت است و بنوعی مهندسی مجدد کانال های ارتباط با مشتری است. برای پیاده سازی موفق CRM بعنوان یک استراتژی توسعه ی صنعت-تجارت گاهی اوقات نیاز به ایجاد تغییرات بنیادین در سازمانها ضروریست.لذا بایستی در 3 سطح مهندسی مجدد صورت گیرد.ما در این مقاله الگویی ابداعی برای مهندسی مجدد ارتباط با مشتری ارائه می دهیم و در پایان به مقایسه ی  تطبیقی دو مفهوم  نامبرده می پردازیم.


برای خرید محصول بایستی به صورت الکترونیکی از طریق لینک مستقیم اقدام نمایید.

کد امنیتی
بارگزاری دوباره تصویر
کد امنیتی بالا را وارد کنید