عضویت
جامعه مجازی محققان ایران به شما کمک می کند تا با محققان سایر دانشگاه های کشور همواره در ارتباط باشید

۵ نوآوری عجیب مورد انتظار در سال ۲۰۲۳ + تصویر

نمایشگاه CES امسال مجموعه‌ای از جدیدترین فناوری‌ها را به نمایش گذاشت که انتظار می‌رود به صورت گسترده عرضه شوند. در این گزارش گروهی از نوآوری‌های عجیب نام برده شده که به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۳ به طور گسترده عرضه خواهند شد:


دستگاه تغذیه هوشمند پرندگان

دستگاه تغذیه مرغ مگس خوار با هوش مصنوعی دارای دوربینی است که می‌تواند از بیش از ۳۵۰ گونه مختلف مرغ مگس خوار عکس و فیلم بگیرد. این دوربین دارای حسگر حرکتی است که به محض نزدیک شدن پرنده، دوربین را فعال می‌کند تا عکس بگیرد و حتی می‌تواند سرعت بال‌ها را تا ۶۰ مایل در ساعت ثبت کند. هنگامی که عکس گرفته شد، به طور خودکار از طریق برنامه Bird Buddy به دستگاه تلفن هوشمند متصل به فیدر ارسال می‌شود. این دستگاه، به خصوص برای دوستداران پرندگان، یک اختراع عالی است.


کالسکه خودران Gluxkind

شرکت فناوری Glüxkind یک کالسکه خودران و موتوری برای حرکت بدون استفاده از دست‌ها طراحی کرده است که مجهز به حسگر‌های داخلی است که می‌تواند موانع ورودی را برای اطمینان از ایمنی کودک تشخیص دهد. همچنین می‌تواند بدون گیرکردن کودک در داخل آن، به صورت خودکار حرکت کند. این کالسکه در صورت وجود هر گونه مانعی به طور خودکار متوقف می‌شود، زیرا دارای دوربین‌های داخلی است که برای ردیابی اجسام متحرک مانند افراد، دوچرخه‌ها و ... طراحی شده است. همچنین دارای صدا‌های داخلی و چراغ‌های چشمک زن است، بنابراین می‌تواند به والدین نسبت به خطر بالقوه هشدار دهد.


دستگاه تشخیص ادرار Withings

ممکن است به این فکر کنید که چرا من باید آزمایش ادرار خانگی انجام دهم؟ خب، ادرار شما حاوی انواع سرنخ‌ها در مورد سلامتی شماست. اینجاست که U-SCAN وارد عمل می‌شود. اولین دستگاه خانگی تجزیه و تحلیل ادرار که از نظر بهداشتی داخل توالت شما قرار می‌گیرد و می‌تواند اطلاعات مهم سلامت روزانه را در مورد ادرار شما آشکار کند. ادرار شما توسط یک حسگر حرارتی تشخیص داده شده و پمپی را فعال می‌کند که ادرار را به اتاق آزمایش می‌فرستد. در داخل اتاقک آزمایش، یک واکنش شیمیایی خوانده می‌شود تا تمام اطلاعات بهداشتی مورد نیاز را به دست آورد. سپس می‌توانید نتایج خود را از طریق برنامه Withings دریافت کنید. این آزمایش به افراد امکان می‌دهد فعال‌تر باشند و در مورد سلامت خود آگاه شوند.


بالش تنفسی Yukai Engineering

شرکت ژاپنی رباتیک Yukai Engineering یک بالش شگفت‌انگیز ساخته است که وقتی آن را در حمل می‌کنید، آن احساس نفس کشیدن می‌کند. این کار را با کشش و انقباض آهسته و ظریف در حالی که آن را نگه داشته اید، انجام می‌دهد و به بدن شما کمک می‌کند تا همین کار را انجام دهد. هدف از تولید این بالش، کمک به افرادی است که سطح بالایی از اضطراب و استرس دارند. این بالش باعث می‌شود تا این افراد آرام شوند و در صورت نیاز احساس بهتری داشته باشند.


OVR Technology's ION

با فناوری جدید رایحه پوشیدنی OVR، ION، تجربیات دیجیتالی شما می‌تواند فراگیرتر، احساسی‌تر و موثرتر از همیشه باشد. این دستگاه طراحی شده است تا حس بویایی انسان را با ارتباط دادن رایحه به آنچه که فرد در دنیای واقعیت مجازی می‌بیند، مانند تولید رایحه یک گل روی زمین، تکرار کند.

کد امنیتی
بارگزاری دوباره تصویر
کد امنیتی بالا را وارد کنید