در دنیای امروز، همه بازارها استراتژی دارند. یکی از این بازارها، بازار موسیقی و سرگرمی است.
در سال ۲۰۲۳، یک خواننده ۳۴ ساله آمریکایی توانست شخصیت سال مجله تایم را از آن خود کند و به یکی از چهره های تاثیرگذار فرهنگی در قرن ۲۱ تبدیل شود.
اما استراتژی های این خواننده برای رسیدن به این جایگاه چه بوده است؟
در این پُست که برگرفته از تحلیل گروه مشاورین بوستون (BCG) است، به استراتژی های این خواننده (هنرمندی پرسودتر از هزاران شرکت و با درآمد چندین میلیارد دلاری) اشاره شده است.
بله؛ خوانندگان هم استراتژی دارند و برای موفقیت به آن پایبند هستند. بسیاری از صنایع و شرکتهای ما هم استراتژی دارند؛ اما ....