عضویت
جامعه مجازی محققان ایران به شما کمک می کند تا با محققان سایر دانشگاه های کشور همواره در ارتباط باشید

[دکتر نجفی: برنامه راهبردی نظام آموزش عالی تا 6 ماه آینده تدوین می‌شود] دکتر نجفی: برنامه راهبردی نظام آموزش عالی تا 6 ماه آینده تدوین می‌شود

دکتر محمد علی نجفی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در شش ماه آینده برنامه راهبردی نظام آموزش عالی مشخص خواهد شد و برنامه راهبردی دانشگاه‌ها نیز در چارچوب این برنامه تعیین می‌شود .

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، دکترنجفی در ادامه با اشاره به سیاست‌های علم و فناوری که اخیرا از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام شد، اظهارداشت: یک بند از این سیاست‌ها به طور مستقیم به فعالیت‌های دانشگاه علامه مرتبط می‌شود و دو الی سه بند نیزبه طور غیرمستقیم مربوط به این دانشگاه است. برای مثال در این خصوص می توان به بند تاثیرگذاری اصول و مبانی دینی و فرهنگی در جریان توسعه علم و فرهنگی اشاره کرد .

سرپرست وزارت علوم در ادامه گفت : دانشگاه علامه‌طباطبایی خدمات بسیار ارزنده‌ای تا به امروز داشته، اما می‌تواند بیشتر از چیزی که تا کنون بوده نقش ایفا کند و در سرنوشت کشور، توسعه و سیاست‌های علم و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری اعلام ، موثر باشد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاه مهمی است، گفت: در سیاستی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در نقشه جامع علمی و دانشگاه اسلامی و سیاست‌های علمی و فناوری اعلام کرده است ذکر شده که در نظام آموزش عالی کشور باید به علوم انسانی توجه بیشتری شود.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دانشگاه‌ها قبل از انقلاب فرهنگی دچار تحولات زیادی شدند، اما دانشگاه علامه بیشتر از همه دانشگاه‌های دیگر تحت تاثیر انقلاب فرهنگی قرار گرفت و این دانشگاه از چند موسسه و دانشکده کوچک به عنوان مجتمع دانشگاهی ادبیات تشکیل شد و بعد به دانشگاه علامه طباطبایی تبدیل شد.

دکتر نجفی در ادامه گفت: باید انتظار داشته باشیم دانشگاه علامه ساز و کار توجه کردن به مباحث فرهنگی، دینی و اسلامی را تبیین کند و راهکارهای این ساز و کار را مشخص کند.

سرپرست وزارت علوم با اشاره به اینکه دکتر سلیمی منشا تحولات در این دانشگاه بوده است ، گفت :امیدوارم تحولات در این دانشگاه با قدرت بیشتری ادامه یابد و دانشگاه علامه به جایگاهی که باید داشته باشد، راه پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجلاسی که با حضور روسای دانشگاه‌های معتبر آلمان برگزار شد، گفت: ما از آقای دکتر سلیمی دعوت کردیم در این اجلاس حضور داشته باشد تا قدمی برای گسترش ارتباطات بین المللی برداشته شود.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به برنامه استراتژیک دانشگاه علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: برای تدوین برنامه استراتژیک باید ابتدا یک برنامه راهبردی برای کل نظام آموزشی تدوین شود و در چارچوب آن برنامه وظیفه و نقش هر یک از دانشگاه‌های کشور مشخص شود.

وی تاکید کرد: وزارت علوم به دنبال تنظیم برنامه استراتژی مالی برای دانشگاه‌ها است ونگاه ما به برنامه استراتژیک تا سال 1404 به این صورت است که ابتدا یک برنامه ریزی کلی انجام ‌دهیم و سپس این برنامه را در مقاطع زمانی مختلف اجرا ‌کنیم که البته یک استراتژی اقتصادی در ارتباط با آموزش عالی قبل از آن باید وجود داشته باشد.

همچنین در این مراسم دکتر سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گزارشی از فعالیت‌های علمی و ‌پژوهشی این دانشگاه ارائه کرد.

گفتنی است در این مراسم وبا حضور سرپرست وزارت علوم ، دانشکده مدیریت،‌ خانه کتاب و کتابفروشی، سالن غذاخوری استادان و کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی به بهره برداری رسید و کلنگ کتابخانه مرکزی این دانشگاه نیز به زمین زده شد .
کد امنیتی
بارگزاری دوباره تصویر
کد امنیتی بالا را وارد کنید