عضویت
جامعه مجازی محققان ایران به شما کمک می کند تا با محققان سایر دانشگاه های کشور همواره در ارتباط باشید

چگونه می توان یك كارآفرین شد

برداشت شما از كار آفرینی چیست؟ نقش یك كار آفرین را در اقتصاد كشور خود توضیح دهید


با یك شخص كه كسب و كار خویش را شروع كرده شناسایی و برای جمع آوری اطلاعات با او صحبت كنید. پی ببرید كه چطور كارآفرین ایده كاری خود را یافته و آن را به عنوان فرصت بازار شناسایی كرده است. پی ببرید كه چطور سرمایه شروع كسب و كار خود را بدست آورده است.
كارهای زیر را انجام دهید:


هر ایده ای را كه برای یك كسب و كار فكر می كنید بنویسید. ایده هایی را از خانواده و دوستان خود بدست آورید. از روی لیستتان، سه ایده را كه فكر میكنید بهترین فرصتها برای شما است انتخاب كنید.
شرح دهید كه چرا این سه ایده را نسبت به ایده های دیگر لیستتان انتخاب كرده اید.
برای هر یك از سه ایده انتخابی خود، یك لیست از سوالهایی كه شما از مشتریان احتمالی خویش خواهید پرسید آماده كنید.
برای هر یك از این سه ایده، به طور غیر رسمی با مشتریان احتمالی خود صحبت كنید، (از لیست سوالهای قسمت C استفاده كنید). بگویید چه نتایجی بدست آورده اید.
از اطلاعاتی كه بدست آورده اید استفاده كنید و یك ایده را كه احساس میكنید بهترین فرصت كاری برای شما است انتخاب نمایید.
یك امكان سنجی از ایده كاری خود با اجرا كردن همه موارد زیر انجام دهید (هر مورد را به طور خلاصه نوشته یا شرح دهید)
كالا یا خدمت :
اهداف كاری خود را شناسایی كنید.
بگویید كه چطور یك كالا را می سازید یا یك خدمت را ارائه می دهید. تعیین كنید كه آیا تولید آن بر اساس اصول فنی امكان پذیر است. (كاربردی یا عملی)
تعیین كنید كه چطور می توانید كالای كافی بسازید یا خدمات كافی ارائه دهید تا به اهداف كاری خود دست یابید.
خطر های احتمالی مسئولیت كالا یا سرویس خود را شناسایی و شرح دهید.
مجوزهای قانونی كه جهت فروش یا ساخت كالا و خدمات خود ممكن است نیاز داشته باشید تعیین كنید.
بازار:
مشخص كنید كه مشتریان شما چه كسانی هستند. افرادی كه ممكن است كالای شما را خریداری یا از خدمات شما استفاده كنند شناسایی كنید.
مزایای منحصر به فرد كالا یا خدمات خود را شرح دهید.
 بگویید كه چطور كالا یا خدمات خود را ارتقاء و به مشتریان احتمالی خود خواهید فروخت.
هزینه ها:
 اگر كالایی را می فروشید، تعیین كنید كه تولید یك نمونه آزمایشی از آن چه هزینه ای در بر خواهد داشت.
کرده اید  قیمت فروش كالا یا خدمات خود را حساب كنید. بگویید كه چطور قیمت را تعیین .
بگویید كه چطور كالا یا خدمات خود را خواهید فروخت و سود كسب خواهید كرد.
تعیین كنید كه چه مقدار سرمایه برای شروع كار نیازمندید. شرح دهید كه چطور سرمایه را بدست خواهید آورد.
كاركنان:
تعیین كنید كه چه بخشی از كار را خود اداره خواهید كرد. شایستگی های خود را برای كار توضیح دهید. تعیین كنید چطور مسئولیت های كار شما با برنامه كاری مطابقت خواهد داشت.
تعیین كنید كه آیا برای اجرای كارتان به كمك نیاز خواهید داشت. اگر به كمك نیازمندید، ویژگی هایی را كه همكاران شما باید داشته باشند و وظایفی كه انجام خواهند داد را توضیح دهید.
یكی از دو مورد زیر را انجام دهید:
طرحی از نمونه آزمایشی كالای خود كشیده یا توضیحی از خدمات خود بنویسید.
یك نمونه آزمایشی تولید كنید. لیستی از همه موادی كه شما استفاده می كنید تا یك نمونه آزمایشی را بسازید تهیه كنید. هزینه مواد و نیروی انسانی را برای قیمت نهایی ساخت نمونه آزمایشی خود حساب كنید.
یك پوستر تبلیغاتی یا آگهی برای كالا یا خدمات خود طراحی كنید.
فروش خود را از طریق عملكرد سه ماهه اول تخمین بزنید. سودی را كه پیش بینی میكنید بدست آورید حساب كنید.
هنگامی كه اعتقاد دارید انجام ایده كاری شما امكان پذیر است، كار خود را شروع كنید. دلایل و مدارك شروع كار خود را ارائه دهید (برای مثال، صورت های فروش یا عكس هایی از كالا)

مهران مهدی زاده (Mehran Mehdizade)
بسیار عالی. اما تا زمانی که کسب و کار جدید نباشد کارآفرینی اطلاق نمی شود. تازگی افراد برای راه اندازی یک مغازه هم می گویند هدف ما کارآفرینی است. در جلسه ای با حضور دکتر فرشاد مؤمنی نظریه پرداز دانشگاه علامه اعلام گردید که برداشت ما از کارآفرینی آن چیزی نیست که غربی ها از آن دارند.
  • 4 خرداد, 1394
  • ·
  • می پسندم
کد امنیتی
بارگزاری دوباره تصویر
کد امنیتی بالا را وارد کنید