بسیاری از مدیران به فایده مندی روشهای نوین مدیریت تردید دارند و دلایل خوبی نیز برای این تردیدشان دارند. مشاوران و ناشران مدیریتی پیوسته رویکردهای تازه ای عرضه می کنند و مدعی هستند که با این رویکرد به بهبود عملکردی معجزه آسا دست خواهید یافت. اما بیشتر این ایده ها اغلب به سختی برای انواع مختلف شرایط کسب وکار مناسب هستند و یا اصلا کمکی به حل مشکل نمی کنند. نوشتن کتاب و مشاوره های آن چنانی کاری ساده است. اداره کسب وکارها دشوار است. مسایلی که با آن مواجه می شوید پاسخی ساده ندارند. پاسخ ها در هر کسب وکاری فرق می کنند. پس از 25 سال تجربه مشاوره و آموزش به مدیران و تدریس در مدرسه بازرگانی هاروارد، به این نتیجه رسیده ام که تنها یک راه وجود دارد که برای تمامی کسب وکارها به کار می آید و این راه پرسیدن پرسش های درست است. این کتاب راهنمایی برای پرسیدن پرسش های درست از خودتان و دیگران برای اطمینان از اجرای استراتژی است.
هفت پرسش استراتژیک عبارتند از:
* مشتری اصلی شما کیست؟
* ارزش های اساسی شما چگونه مشتری ها،کارکنان و سهامدارن را اولویت بندی می کند؟
* کدام متغیرهای کلیدی عملکرد را رصد می کنید؟
* چه خطوط قرمز استراتژیکی را تعیین کرده اید؟
* چگونه تنش خلاق ایجاد می کند؟
* چگونه کارکنان شما متعهد کمک به یکدیگر می شوند؟
* چه عدم قطعیت های استراتژیکی، خواب را از شما گرفته است؟
برای دسترسی به خلاصه این کتاب اینجا کلیک کنید.
نویسنده: رابرت سایمونز
مترجم: مسعود سلطانی
انتشارات: آریانا قلم
قیمت کتاب: 9800 تومان