دومین کنفرانس بین المللی ابزار و تکنیک های مدیریت
آشنایی با رویکردهای نوین در علوم مختلف، بیش از هر زمان دیگری احساس می شود واین ضرورت در تخصص های مربوط به مدیریت به عنوان سکان تحول اداری و سازمانی، محسوس تر است. در دو دهه اخیر، شاهد بروز و ظهور بي وقفه تعداد زیادی ابزارها و تکنیک هاي مدیریتي مانند برنامه ریزي استراتژیک، مدیریت دانش، مهندسي مجدد، ایزو، مدیریت ارتباط با مشتری، برنامه ریزی منابع سازمان و ... در حوزه های اطلاعاتی و ارتباطی مدیریت، منابع انسانی، بازاریابی، تولید، مالی، مدیریت استراتژیک، پردازش داده ها، مدیریت تغییر و وب و شبکه های اجتماعی بوده ایم. اما ابهام و سردرگمی سطوح مختلف مدیریت سازمان ها در بکارگیری تکنیک های مدیریت چالشی جدی فرا روی سازمان ها به شمار می رود. اینکه مدیران ارشد قبل از سرمایه گذاري هاي کلان براي پیاده سازي چنین ابزارهایي، چگونه مي توانند از موفقیت آن ها اطمینان حاصل کنند، مسأله ای است که پاسخ به آن نیازمند مداقه و قلم فرسایی اساتید و نخبگان حوزه مدیریتی در کشور دارد.
فرآیند انتخاب ابزارهای مدیریتی امری پیچیده است و برای انجام موفقیت آمیز آن، مدیران باید آگاه تر از همیشه به انتخاب بهترین تکنیک از میان گزینه های موجود برای شرکت مبادرت ورزند، که این موضوع مستلزم آن است که مدیران نسبت به هر یک از این ابزارها آگاهی کافی داشته و بتوانند به گونهاي خلاقانه و به روشی درخور، ابزارهای مناسب را در زمانی مناسب به كار گیرند. بر این اساس بهروزآوري اطلاعات در خصوص ابزارهايجدید و تصمیمگیري در خصوص استفادهاز ابزارها به بخشي از وظایف مدیرانارشد در بیشتر سازمان ها تبدیل شده است و بایداذعان کرد که کار بسیار دشواري است،زیرا هر ساله ابزارهاي مدیریتي جدیدي ظهور مي کنند و برخي دیگر از رده خارجمي شوند و حتي برخي نیز توصیه هاي ضدو نقیضي ارائه ميدهند، که کار انتخاب رابسیار دشوار ميسازد. همزمان با ظهوراین ابزارها گزارشهایي در دسترسنیست که نشان دهد که هر ابزار و تکنیک مدیریتی در چهشرایطي بهترین نتایج را به بار خواهدآورد. اکثر پژوهش هایی که درخصوص ابزارهاچاپ مي شوند، به نقاط قوت اشارهمينمایند و گزارش قابل توجهی در خصوص ارزیابي این ابزارها وجود ندارد. بدون در دست داشتن مطالعات کافي، انتخاب و استفاده از ابزارهای مدیریتی به یک بازي خطرناك و پر هزینه تبدیل خواهد شد.
در همین راستا «کنفرانس بینالمللی ابزار و تکنیک های مدیریت» با همکاری و تجمع دانشگاهیان و صاحبنظران و اساتید، فرصتی مغتنم به منظور معرفی ابزارها و تکنیک های نوین مدیریت و نمایش کارکردهای آن برای سازمان ها فراهم نموده است، تا با ترغیب صاحب نظران و پژوهش گران حوزه علوم مدیریت جهت ارائه دستاوردهای علمی مرتبط، به و بهبود نظام مدیریتی کشور و استفاده به جا و بهینه از ابزارهای نوین در سازمان ها کمک نماید. این کنفرانس به لحاظ ساختاری از همکاری و هم افزائی نهادهای علمی و دانشگاهی کشور برخوردار می باشد. حضور و حمایت مهمترین انجمن ها و مجلات علمی مرتبط با مدیریت در کشور نیز بر غنای علمی و اجرایی آن افزوده است. یکی از اهداف اصلی برگزاری کنفرانس ابزار و تکنیک های مدیریت، ارائه اطلاعات موردنیاز جهت شناسایي، انتخاب و پیاده سازي ابزارهاي مدیریتي در سازمان های داخلی است.
- ·
- 7 خرداد, 1394 12:07 قبل از ظهر