عضویت
جامعه مجازی محققان ایران به شما کمک می کند تا با محققان سایر دانشگاه های کشور همواره در ارتباط باشید

مفهوم رقابت از دیدگاه های مختلف

نظریۀ نئوکلاسیک، رقابت را یک موقعیت تعادلی می پندارد و آن را براساس ساختار بازار و تعداد بنگاه ها و شباهت آنها تعریف می کند. از سوی دیگر منتقدین این نظریه همچون هایک، شومپیتر، و روژن معتقدند رقابت فرایندی است که با تغییر دائمی، ابداع و نوآوری همراه است و اساساً تعادل ویژگی رقابت نمی باشد. رقابت فرایندی است پویا برای کشف ناشناخته ها که در طی آن روش های تولید و محصولات برتر معرفی می شوند. مخالفین نظریه نئوکلاسیک رقابت به جای تأکید بر همگنی محصول و شباهت بنگاه ها معتقدند هر بنگاه در بازار برای کسب مزیت رقابتی می باید قادر به تغییر ویژگی های خود باشد و محصول و خدمات خود را به شکلی متفاوت از سایر دهد.



آخرین بروز رسانی در 3 اردیبهشت, 12:01 بعد از ظهر از مهران مهدی زاده (Mehran Mehdizade).
تمامی زمان ها +5 است. زمان اکنون 2:47 قبل از ظهر است.