نظریۀ نئوکلاسیک، رقابت را یک موقعیت تعادلی می پندارد و آن را براساس ساختار بازار و تعداد بنگاه ها و شباهت آنها تعریف می کند. از سوی دیگر منتقدین این نظریه همچون هایک، شومپیتر، و روژن معتقدند رقابت فرایندی است که با تغییر دائمی، ابداع و نوآوری همراه است و اساساً تعادل ویژگی رقابت نمی باشد. رقابت فرایندی است پویا برای کشف ناشناخته ها که در طی آن روش های تولید و محصولات برتر معرفی می شوند. مخالفین نظریه نئوکلاسیک رقابت به جای تأکید بر همگنی محصول و شباهت بنگاه ها معتقدند هر بنگاه در بازار برای کسب مزیت رقابتی می باید قادر به تغییر ویژگی های خود باشد و محصول و خدمات خود را به شکلی متفاوت از سایر دهد.
آخرین بروز رسانی در 3 اردیبهشت, 12:01 بعد از ظهر از مهران مهدی زاده (Mehran Mehdizade).
- ·
- گزارش
- ·
- 3 اردیبهشت, 1392 9:57 قبل از ظهر
تمامی زمان ها +5 است. زمان اکنون 2:47 قبل از ظهر است.