اپل و گوگل بار دیگر موفق شدند در رتبه بندی سالانه شرکت Interbrand عنوان ارزشمندترین برند ها را از آن خود کنند.
اپل
یک شرکت در زمینهٔ طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی و نرمافزار کامپیوتر فعالیت میکند و در ابتدا با نام شرکت کامپیوتری اپل (.Apple Computer Inc) تأسیس شد. این شرکت در دههٔ هفتاد میلادی با معرفی ریزرایانههای اپل I، اپل II، اپل III و پس از آن مکینتاش به بازار وارد شد و به آغاز و گسترش نوعی رایانه شخصی کمک فراوانی نمود.
اپل معمولاً به تولید سختافزارهای نوین و دارای طراحی صحیح معروف است. از محصولات سختافزاری این شرکت میتوان آیپاد، آیمک، مک بوک و آیفونو اي پد اشاره کرد.
گوگل
یک شرکت سهامی عام است که در زمینهٔ جستجوی اینترنتی، رایانش ابری و تبلیغات سرمایهگذاری میکند. این شرکت توسط لری پیج و سرگئی برین تأسیس شد که هر دوی آنها در دانشگاه استنفورد به عنوان دانشجوی دکترا حضور داشتند و با نام «مردان گوگل» شناخته میشدند.
گوگل بر گرفته شده از واژهٔ گوگول که به معنی «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» است که نوعی شعار و در واقع مقصود موضوع است. بدین معنی که گوگل قصد دارد تا سرویسها، اهداف و اطلاعرسانی و اطلاعات خود را تا آن مقدار در وب در جهان گسترش دهد.
یک شرکت سهامی عام است که در زمینهٔ جستجوی اینترنتی، رایانش ابری و تبلیغات سرمایهگذاری میکند. این شرکت توسط لری پیج و سرگئی برین تأسیس شد که هر دوی آنها در دانشگاه استنفورد به عنوان دانشجوی دکترا حضور داشتند و با نام «مردان گوگل» شناخته میشدند.
گوگل بر گرفته شده از واژهٔ گوگول که به معنی «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» است که نوعی شعار و در واقع مقصود موضوع است. بدین معنی که گوگل قصد دارد تا سرویسها، اهداف و اطلاعرسانی و اطلاعات خود را تا آن مقدار در وب در جهان گسترش دهد.
گزارش سال ۲۰۱۵ این شرکت که تحت عنوان Best Global Brands یا برترین برندهای جهانی از آن یاد می گردد همچنان حاکی از استمرار موفقیت و تسلط کمپانی های فعال در صنعت تکنولوژی است چراکه بیش از نیمی از ۱۰ برند برتر جهانی که در این لیست به آنها اشاره گردیده است در این صنعت فعالیت می کنند.
نام تجاری اپل 170 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است، درحالی که ارزش گوگل 120 میلیارد دلار تخمین زده میشود. این ارقام به ترتیب رشد 43 و 12 درصدی را نشان میدهند. ارزش گذاری بر اساس عملکرد مالی شرکتها، توانایی یک برند بر تاثیرگذاری بر روی خرید مشتری، و کشش قیمت گذاری تجملی محاسبه شدهاند.
نام تجاری اپل 170 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است، درحالی که ارزش گوگل 120 میلیارد دلار تخمین زده میشود. این ارقام به ترتیب رشد 43 و 12 درصدی را نشان میدهند. ارزش گذاری بر اساس عملکرد مالی شرکتها، توانایی یک برند بر تاثیرگذاری بر روی خرید مشتری، و کشش قیمت گذاری تجملی محاسبه شدهاند.
مایکروسافت جای خود را با IBM عوض کرد و در رده چهارم قرار گرفت، سامسونگ در رده هفتم باقی ماند و آمازون از رده پانزدهم در سال گذشته به رده دهم جهش کرد. (اینتربرند، IBM را به عنوان یک برند تجاری و آمازون را بعنوان خرده فروشی دسته بندی کرده است بنابراین آنها از نظر فنی در دسته فناوریِ این گزارش جای نمیگیرند.) دیگر برندها در رده بندی ده نام تجاری برتر، کوکاکولا، تویوتا، جنرال الکتریک و مکدونالد هستند.
لنوو عضو تازه وارد این لیست است که اخیرا توانسته در رده صدم جای بگیرد. پیپال هم توانست خود را به رده 97 برساند. اما نوکیا و نینتندو از این ردهبندی بیرون رفتند.