عضویت
جامعه مجازی محققان ایران به شما کمک می کند تا با محققان سایر دانشگاه های کشور همواره در ارتباط باشید

کدهای باز SPHysics برای هیدرودینامیک ذرات هموار

هسته اصلی توسعه دهندگان کد باز هیدرودینامیک ذرات هموار SPHysics را پروفسور  Robert A. Dalrymple از دانشگاه Johns Hopkins آمریکا، پروفسور  Moncho Gómez-Gesteira از دانشگاه Univ. de Vigo اسپانیا، دکتر Ben Rogers از دانشگاه Manchester انگلستان، دکتر Alejandro Crespo از دانشگاهUniv. de Vigo اسپانیا، دکتر Muthukumar Narayanaswamy از دانشگاه Johns Hopkins آمریکا، دکتر Shan Zou از دانشگاه Johns Hopkins آمریکا و دکتر Andrea Panizzo از دانشگاه Rome ایتالیا تشکیل می دهند.


DalrympleGómez-GesteiraRogersPanizzoCrespoNarayanaswamyShan Zou


ابتدای کار آنها با ارائه کدهای serial که مخصوص کامپیوترهای تک و بدون موازی سازی و فقط در حالت هیدرودینامیک ذرات هموار تراکم پذیر بود و در ادامه کدهایی را برای پشتیبانی قابلیت موازی سازی برای شبیه سازی تغییر شکل های با تعداد ذرات (Particles) زیادتر ارائه دادند. از جدیدترین و مهمترین فعالیت آنان می توان به موازی سازی با استفاده از کارت گرافیکی (GPU) (Graphics processing unit) و CPU به طور همزمان اشاره نمود که سرعت محاسبات را به طرز قابل ملاحظه ای افزایش می دهد و امکان شبیه سازی با تعداد قابل ملاحظه ای ذره در حالت 3 بعدی را فراهم می آورد.


Sph GPU+CPU computing


لینک سایت SPHysics هم در پیوست موجود می باشد و می توانید Manual و کدهای ارائه شده را در خود سایت بعد از عضویت دریافت کنید! اطلاعات بیشتر در این مورد در همین تاپیک مورد بحث قرار می گیره! 

آخرین بروز رسانی در 6 اردیبهشت, 2:40 قبل از ظهر از Shahab Pakshekar.
پیوست ها
تمامی زمان ها +5 است. زمان اکنون 5:25 بعد از ظهر است.