عضویت
جامعه مجازی محققان ایران به شما کمک می کند تا با محققان سایر دانشگاه های کشور همواره در ارتباط باشید

ساخت پشتي خنك كننده براي صندلي خودرو توسط شرکت دانش بنیان کشور

يك شركت دانش بنيان وابسته به مركز رشد موسسه پژوهشي رنگ و پوشش موفق به توليد اولين پشتي خنك كننده براي صندلي خودرو شد. اين محصول كه به سادگي روي هر نوع صندلي خودرو قابل نصب است، از طريق جذب گرما در سطح تماس بدن با صندلي موجب خنك شدن اين ناحيه از بدن به هنگام رانندگي مي شود. اين پشتي قادر است به مدت 10 ساعت پشت بدن فرد را در دماي 23-22 درجه نگه دارد.

اين جليقه خنك كننده وسيله اي كارآمداست كه مي تواند با ايجاد خنكي مطبوع در سطح بدن رفاه لازم را براي فرد استفاده کننده در محيط ايجاد كرده و موجب بالا بردن توان كاري میشود. مواد فعال اين جليقه به نحوي فرموله شده اند كه قادر به جذب گرما از محيط و بدن فرد بوده و اجازه نمي دهند تا گرماي سطح بدن از 23-22 درجه بالاتر برود.

از مزاياي آن شامل امكان فعاليت آزادانه حتي با پوشيدن آن- وزن نسبتا سبك- حفظ دما در 23-22 درجه كه دماي بسيار مطلوبي است – عمر طولاني مصرف (حداقل سه سال)- و روش شارژ ساده مي باشد. گفتني است، جلیقه خنک کننده در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، آتش نشانان و محیط های کارگری، نیروهای نظامی و انتظامی، ورزشکاران و افراد عادی، بیماران ام اس و بیشمار افرادی که تحت گرمای شدید ناچار به گذراندن ساعاتی هستند؛ مورد استفاده قرار می گیرد.

محصول قابلیت شارژ متعدد و تکرار شونده داشته و یک یا چند بار مصرف نیستند. بر اساس اين گزارش، دمای خنکی که به بدن میرسد 22-23 درجه سانتیگراد میباشد. هیچ یک از این محصولات از نیروی برق بصورت مستقیم و یا شارژی استفاده نمیکنند. این لباسها ،‌ضد گلوله ،‌ ضد حریق و ضد مذاب نیستند ولی در ساختار آنها مواد اشتعال زا وجود ندارند. مواد داخل تمامی نمونه ها برای سلامتی انسان حتی در صورت تماس مستقیم خطری ایجاد نمی کنند.

کد امنیتی
بارگزاری دوباره تصویر
کد امنیتی بالا را وارد کنید