عضویت
جامعه مجازی محققان ایران به شما کمک می کند تا با محققان سایر دانشگاه های کشور همواره در ارتباط باشید

ارزیابی بازار در یک طرح توجیهی جهت سرمایه گذاری

<h4>ارزیابی بازار در یک طرح توجیهی جهت سرمایه گذاری</h4>



<h3 class="excerpt">ارزیابی بازار ، یک کار مقدماتی در انجام مطالعات یک طرح است که در آن دو سئوال زیر مطرح می گردد :</h3>


- نیاز بازار به محصول یا خدمات مورد نظر چقدر خواهد بود ؟

- سهم بازار برای محصول یا خدمات طرح مورد نظر چقدر خواهد بود ؟

جواب دو سئوال بالا نیاز دارد به مطالعه بازار و بکار گیری روشهای پیش بینی اطلاعات مورد نیاز در این مقوله عبارتند از :

- روند مصرف گذشته و سطح مصرف فعلی

- وضعیت عرضه در گذشته و حال

- امکانات و محدودیتهای تولید

- وضعیت واردات و صادرات

- وضعیت رقابت

- ساختار هزینه ثبات تقاضا

- رفتار مصرف کننده ، مقاصد، انگیزش ها ، وضعیت ، ترجیحات و نیازهای او

- کانالهای توزیع و سیاستهای بازاریابی موجود

- محدودیتهای قانونی ، فنی و اداری





کد امنیتی
بارگزاری دوباره تصویر
کد امنیتی بالا را وارد کنید