عضویت
جامعه مجازی محققان ایران به شما کمک می کند تا با محققان سایر دانشگاه های کشور همواره در ارتباط باشید

مدیریت تحول استراتژیک


1- تعریف استراتژی تحول: در این مرحله سازمان نیازهایش برای تغییر و آمادگی اش برای تحقق آن، محتمل ترین حالت تغییر و چگونگی فرایند مدیریت و کنترل تحول را برآورد می کند.


2- بدست آوردن تعهد مدیریت:  مدیر تحول به ایجاد مالکیت و نوعی احساس تعلق در مدیریت، توسعه چشم انداز مشترک استراتژیک که تغییر را هدایت کند و بر تیم مدیریتی متمرکز شود، نیاز دارد.


3- ایجاد استراتژی تحول: منظور توسعه ی یک استراتژی برای ایجاد تغییرِ بجا و مرتبط با کلیه پرسنل به ویژه از طریق یک استراتژی جامع ارتباطاتی می باشد.


4- کسب تعهد از محل کار: در این مرحله، می بایست مقاومت های بالقوه در برابر تغییر شناسایی شوند و یک روش منطقی و گویا برای متقاعد کردن پرسنل مبنی بر شرح نیاز برای تغییر و مزایایی حاصل از آن معرفی نمود.


5- توسعه فرهنگ نوین: پس از کسب تعهد، نیاز به شکل گیری ارزش های جدید احساس می شود و می بایست رفتارهای جدیدی که نگاه حمایتی به چشم انداز جدید سازمان دارد، مورد تشویق قرار گیرند؛ زیرا حتی در جایی که استراتژی روشن و واضحی وجود داشته باشد، احتمال دستیابی به تحول استراتژیک کم است مگر اینکه فضا برای تغییر مهیا باشد.

 

6- پیکربندی مجدد سازمان: منظور این است که نقش های سازمانی می بایست از نو طراحی شوند، توانمندی های مورد نیاز باید توسعه داده شود، ساختارهای نوین شکل گرفته و انتصابات صورت گیرد.


7- مدیریت عملکرد: در این مرحله، شاخص های سنجش عملکردی در راستای اهداف فردی و سازمانی که می بایست ارزیابی براساس آن صورت گیرد، تعیین می گردد.


آخرین بروز رسانی در 6 آذر, 8:10 بعد از ظهر از مهران مهدی زاده (Mehran Mehdizade).
تمامی زمان ها +5 است. زمان اکنون 5:08 قبل از ظهر است.