اینفوگراف حمایت از چای ایرانی
اقتصاد مقاومتـی: حمایت از چـای ایـرانـی؛ حمایت از کالای ایرانـی
نقش قوای سه گانه:
توجه به چای به عنوان یکی از محصولات راهبردی کشاورزی، آینده پژوهی و آینده نگاری برای آن در برنامه های توسعه ای
تصویب و صدور بخشنامه های الزام آور برای دستگاه های اجرایی سرتاسر کشور جهت خرید و مصرف چای
توانمندسازی تشكل های غيردولتی برای فعاليت های اقتصادی و توسعه سرمايه گذاری در بخش چای، توسعه صنايع تبديلی و تكميل زنجیره ارزش با هدف توليدات صادرات محور
تقویت روابط با کشورهای مصرف کننده چای (دیپلماسی اقتصادی – تجاری)
مدیریت جدی واردات و مبارزه جدی با قاچاق چای
تصویب قوانین سخت گیرانه تغییر کاربری زمین های کشاورزی
برخورد قضایی بهنگام با اخلال گران بازار و قاچاقچیان چای
جلوگیری از ورود چای فاسد سنواتی به بازار مصرف
توجه ویژه به وضعیت اقتصادی چایکاران
نقش دستگاه های اجرایی:
پیشگام شدن کلیه دستگاه های اجرایی کشور در خرید و مصرف چای ایرانی
همکاری مشترک و فزاینده سازمان های متولی و ذیربط جهت رونق تولید و صادرات چای
آگاه سازی جامعه درباره مزایای چای ایرانی با همکاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
نقش فعالان اقتصادی:
ورود بیشتر بخش خصوصی در بخش خرید و فرآوری چای
نقش آفرینی بیشتر بانک ها، بورس و صندوق های حمایتی از بخش کشاورزی در اعطای تسهیلات بدون بهره یا کم بهره برای انجام عملیات بهزراعی در باغات چای
ورود کارآفرینان و سرمایه داران در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی جهت احداث یا نوسازی کارخانجات فرسوده و رونق بخشیدن به بازار چای
وظیفه تولید و عرضه کنندگان محصول:
رقابت پذیر کردن چای داخلی نسبت به چای های خارجی از لحاظ کمی و استانداردهای کیفی
برندسازی و بسته بندی مناسب محصولات چای برای افزایش سهم بازار داخلی و حضور در بازارهای بین المللی و رقابت با آنها
تکمیل زنجیره ارزش چای (تأمین، تولید، صنایع تبدیلی و تکمیلی، توزیع، بازرگانی و تجارت)
افزایش بهره وری تولید به واسطه افزایش سطح زیرکشت و انجام عملیات به زراعی
نوآوری در فرایند تولید و فرآوری چای و تولید محصولات متنوع به واسطه بهره گیری از فناوری های نوین و راه اندازی واحدهای R&D
بهره گیری از مکانیزم های نوین بازاریابی و فروش به جای روش های سنتی و ایجاد شبکه های توزیع سراسری و بین المللی
حضور فعال تولیدکنندگان و صادرکنندگان در نمایشگاه های ملی و بین المللی
بکارگیری کارشناسان ماهر و متخصص و آگاه به اصول و فنون مذاکره در امر بازاریابی، فروش و صادرات
وظیفه مردم و شهروندان:
حمایت از تولید داخلیِ با کیفیت و در تراز محصولات مشابه خارجی
توجه به ارگانیک بودن، سلامت، عطر و مزه چای ایرانی
تلاش و تعصب در خرید چای ایرانی برای کمک به بقاء و رونق اقتصاد این نوشیدنی محبوب و پُرمصرف ایرانی
تشویق هموطنان و تشکیل کمپین های حمایت از چای خوش عطر و سالم ایرانی
تبلیغات دهان به دهان و حمایت از برندهای ایرانی
اقتصاد مقاومتـی: حمایت از چـای ایـرانـی؛ حمایت از کالای ایرانـی
نقش قوای سه گانه:
توجه به چای به عنوان یکی از محصولات راهبردی کشاورزی، آینده پژوهی و آینده نگاری برای آن د...