عضویت
جامعه مجازی محققان ایران به شما کمک می کند تا با محققان سایر دانشگاه های کشور همواره در ارتباط باشید

کارآفرینی، مخاطره‌پذیری در تبدیل ایده نو به اقتصادی جدید است

رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان: کارآفرینی، مخاطره‌پذیری در تبدیل ایده نو به اقتصادی جدید است.


دکتر اصفهانی با بیان اینکه کارآفرینی در حقیقت مخاطره‌پذیری در تبدیل ایده‌های نو به حرفه‌های اقتصادی جدید است، گفت: نقش اقتصاد دانایی‌محور در صنایع مبتنی بر فناوری‌های نوین متجلی شده و این موضوع اهمیت توسعه کارآفرینی مبتنی بر فناوری و یا به عبارتی «فن‌آفرینی» را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ دکتر اصفهانی در اولین نشست روسای بنیاد نخبگان استان گیلان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان که با هدف بررسی زمینه‌ همکاری­های مشترک در محل بنیاد نخبگان استان گیلان برگزار شد، با اشاره به لزوم نهادینه شدن تفکر کارآفرینی در جامعه علمی کشور، تصریح کرد: در دنیای امروز کارآفرینی در حقیقت مخاطره‌پذیری در تبدیل ایده‌های نو به حرفه‌های اقتصادی جدید است.

از سوی دیگر نقش اقتصاد دانایی‌محور در صنایع مبتنی بر فناوری‌های نوین متجلی شده و این موضوع اهمیت توسعه کارآفرینی مبتنی بر فناوری و یا به عبارتی «فن‌آفرینی» را بیش از پیش نمایان می‌سازد. رئیس بنیاد نخبگان گیلان با بیان اینکه فناوری در کسب فرصت و خلق ثروت و افزایش سطح زندگی و بهبود کیفیت زندگی مردم نقش مهمی دارد، ادامه داد: امروزه اقتدار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشورها با سطح اقتدار فناوری آنها سنجیده می‌شود. با توجه به تعریف و ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی، استقرار مؤلفه‌های آن از جمله تفکر دانش‌بنیان و اقتصاد دانش‌بنیان، شرایط را برای شکل‌گیری «شرکت‌های دانش بنیان» که لازمه شکل‌گیری و توسعه اقتصاد مقاومتی هستند، فراهم خواهند آورد. وی خاطرنشان کرد: حضور سرمایه انسانی خلاق، نوآور و دانشی فن‌آفرین یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌های اقتصاد دانش‌بنیان و پیش‌نیاز تحقق استراتژی شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه اقتصاد مقاومتی است که با توجه به ترکیب سنی و جمعیتی کشور، این سرمایه گران‌بها فراهم بوده و تامین شرایط لازم برای بهره‌برداری از آن بر عهده سازمان‌ها و نهادهای ذیربط است. منبع: بنیاد ملی نخبگان
کد امنیتی
بارگزاری دوباره تصویر
کد امنیتی بالا را وارد کنید