عضویت
جامعه مجازی محققان ایران به شما کمک می کند تا با محققان سایر دانشگاه های کشور همواره در ارتباط باشید

مزیت های ISO 9001

شاخص ترین مزیت های خارجی که توسط ISO9001 تامین می شوند عبارتند از:


  • مزیت رقابتی:

معمولا برای انجام تجارت با تامین کنندگان یا مشتریان گواهی نیاز است. اگر شرکت شما دارای ISO9001 باشد ولی رقیب شما نه، آن وقت شما دست بالا را خواهید داشت.


  • درک بالاتر از کیفیت:

گواهی ISO9001 به شکل قابل توجه ای در آشکار شدن اعتبار شرکتتان و تعهدتان به کیفیت، مآساله ای که توجه مشتریانتان را جلب خواهد کرد، موثر است.


  • کاهش ممیزی کیفیتی مشتریان:

یک گواهی سیستم کیفیتی ISO9001 کمک می کند تا زبان مشترک و درک متقابل را  بین سطوح مختلف تجاری ملاحظه کنید. با قرار دادن شرکت ها "در یک صفحه" (منظور مقایسه یک به یک ، احتمالا) می توان مشاهده کرد که کارآمدی بصورت متقابل از طریق سیستم های کیفیتی می تواند بدست نیاید.


  • بهبود خواسته مشتریان:

شرکت های سازگار با ISO9001 تشخیص می دهند که موفقیت آنها وابسته به مشتریان و تامین کنندگانشان است و بالعکس: آنها سخت تر تلاش می کنند تا طرف های علاقه مند را به طور کامل راضی نگه دارند. مشتریان اغلب به دنبال شناسایی این دسته از شرکت های ثبت شده، برای معامله با آنها هستند.


 


مزیت های داخلی ثبت شامل:


  • مستندسازی بهتر:

ISO9001 از شما می خواهد که سیستم مدیریتی خود را که شامل روندها ، اجرا و مسئولیت کارکنانتان است را به طور کامل مستندسازی کنید. بسیاری از شرکت ها این روند مستندسازی را در همه بخشهای تجاری خود انجام می دهند.


  • آگاهی بیشتر کارکنان از کیفیت:

به عنوان بخشی از  ممیزی و روند گواهی شرکت شما باید ارزیابی کند که کارکنان چگونه کار خود را انجام می دهند و چه تعاملی با کارآمدی دارند. وقتی آنخا درگیر ممیزی باشند، آنها در برنامه کیفیتی شما شریک خواهند شد و به نوعی در انتها از آن حمایت بیشتری می کنند.


  • ارتباطات داخلی افزایش یافته:

یکی از بنیادهای استاندارد ISO9001 ملزم کردن کارکنان می باشد. زمانی که کارکنانتان بخشی از روند مدیریت کیفیت باشند موقعیت های بیشتری برای سوددهی و ارتباط دوطرفه بوجود می آید.


  • بهره وری و کارآمدی عملیاتی بیشتر:

زمانی که کارکنان شرکت شما از روش های بهبود استفاده می کنند شرکتتان انعطاف پذیری قابل ملاحظه ای را در رویارویی با هرگونه چالش عملیاتی را تجربه می کنند.

کد امنیتی
بارگزاری دوباره تصویر
کد امنیتی بالا را وارد کنید