عضویت
جامعه مجازی محققان ایران به شما کمک می کند تا با محققان سایر دانشگاه های کشور همواره در ارتباط باشید

وظیفه اصلی بنیاد نخبگان توانمندسازی مخترعین و نخبگان است/ باید برای ایده مخترع بازاریابی کرد

معاون علمی فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور از کلیه مخترعینی که ایده هایشان مورد پذیرش قرار گرفته شده حمایت مالی می کنند، گفت: حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور از نخبگان از طریق کریدورهای تجاری سازی صورت می گیرد. وی خاط نشان کرد:


*مخترع باید بتواند نیازهای بازار را جوابگو باشد

وی با اشاره به اینکه مخترعین از طریق مکانیزم‌هایی که در نظر گرفته شده مورد حمایت قرار می‌گیرند، ادامه داد: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با حمایت نخبگان از طریق تجاری سازی تلاش می‌کند تا محصولات مخترعین به بازار عرضه شود. معاون علمی فناوری رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه تضمینی برای عبور افراد از مرحله تجاری سازی وجود دارد؟ گفت: مخترع باید بتواند نیازهای بازار را جوابگو باشد، این در حالیست که بازار هم باید بتواند به مخترع اعتماد کند، پس باید گفت این اعتماد باید دوسویه باشد. ستاری با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور ریسک های موجود در بازار را برعهده می گیرند، گفت: کار معاونت علمی فناوری ریاست جمهور تنها برگزاری جشنواره اختراعات نیست، بلکه این موضوع تنها یکی از مکانیزم هایی است که برای حمایت از نخبگان صورت می گیرد.

*باید ایده مخترع تجاری سازی شود

وی با اشاره به اینکه معاونت علمی فناوری ریاست جمهور از ایده تا ارائه محصول به بازار وارد عمل شده است، اظهار داشت: باید ایده مخترع تجاری سازی شود تا در نهایت ایده توانایی رسیدن به محصول را در بازار داشته باشد. معاون علمی فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی بنیاد نخبگان توانمندسازی مخترعین است، خاطرنشان ساخت: باید جوانان را به گونه‌ای مورد آموزش قرار دهیم که آنها برای جامعه اثرگذار باشند.

* باید نخبگان مورد توانمندسازی قرار بگیرد

ستاری تنها وظیفه بنیاد ملی نخبگان را در دادن حقوق ماهانه به افراد نخبه ندانست و گفت: وظیفه اصلی بنیاد نخبگان توانمندسازی مخترعین و نخبگان است. زمانی توانمندسازی نخبگان انجام می‌شود که آنها به این نتیجه برسند وظیفه‌ای نسبت به جامعه برعهده دارند، به طوری که باید گفت این وظیفه باید در قالب ارزش افزوده صورت گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران (yjc.ir)
کد امنیتی
بارگزاری دوباره تصویر
کد امنیتی بالا را وارد کنید