عضویت
جامعه مجازی محققان ایران به شما کمک می کند تا با محققان سایر دانشگاه های کشور همواره در ارتباط باشید

گزارش تحلیلی نیاز روز مدیران ارشد+ راهکار

اگر مدیر و مقام ارشد هستید، برای این‌که نگذارید کارشناسان و مدیران‌تان شما را سرکار بگذارند و زمان‌تان را بدزدند، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

⭕ابتدا برای زیردستان مشخص کنید که محتوای گزارش های مورد نیازتان باید دارای چه بخش هایی باشد؛ همچنین معیاری برای خلاصه‌سازی مشخص کنید و برای مثال هر پنجاه صفحه گزارش می‌تواند در یک صفحه خلاصه و ارسال شود.

⭕ برای زیردستان خود مشخص کنید که گزارش‌ها و نامه‌هایی با حداکثر چند صفحه/کلمه را می‌خوانید.

⭕ گزارش‌های ضخیم‌تر از حد مشخص شده‌ را صرفاً با گزارش خلاصه‌شده بپذیرید؛ یعنی هر گزارش کلی باید دارای خلاصه گزارش مدیریتی باشد.

⭕  مشخص کنید که گزارش باید خیلی صریح و روشن باشد و به تصمیم‌گیری کمک کند. هدف از ارسال گزارش باید به دقت مشخص شده باشد.

⭕ ارسال کننده گزارش‌های ضخیمی را که به تصمیم‌گیری کمک نمی‌کنند، ابهام را افزایش می‌دهند و به دلیل فرصت نداشتن برای مطالعه (نه انجام کار تخصصی روی آن) باید به سلسله مراتب ارجاع دهید، توبیخ و تنبیه کنید.

⭕ آدم‌های متخصصی در هر سازمان لازم است که خلاصه کردن متون را بدانند. این‌ها کارمندان اداری ساده وامانده از همه جا نیستند، بلکه احتمالاً متخصص‌ترین، دست به قلم‌ترین و فهیم‌ترین کارکنان سازمان هستند که قادرند زمان شما را از دست «دزدان زمان» نجات دهند.

 

نکته پایانی:

اگر مقام و مدیر ارشدی هستید که روی میزتان پر از گزارش‌های ضخیمی است که فرصت ندارید آن‌ها را بخوانید و به سلسله مراتب ارجاع می‌دهید و به تصمیم‌گیری شما کمک نمی‌کنند، «دزدان زمان» با «گزارش های غیرحرفه ای و بیهوده» در حال بر باد دادن زمان مفید کاری تان هستند. لذا برای آنان دوره آموزشی ترتیب دهید و نکات فوق را به آنان گوشزد کنید.
کد امنیتی
بارگزاری دوباره تصویر
کد امنیتی بالا را وارد کنید